woensdag 28 juni 2017

Kakakoekjes!

Als er iets is waar mijn kinderen ontzettend vaak mee bezig zijn is het met verjaardagen.  Welke taart zullen we maken voor mijn verjaardag?  Hoeveel keer slapen nog tot ik jarig ben?  Maar het wordt ook gebruikt als omkoopmiddel.  'Billie, mag ik daar nu eens mee spelen? Dan mag je naar mijn verjaardag komen... 'Euhm, mama als ik geen snoepje mag, dan mag je niet naar mijn verjaardag komen... '(yeah right).  

Verjaren, het feest en de uitdeelcadeautjes, je raakt er niet zomaar om heen.  Kleine Billie verjaart in de grote vakantie dus die mag nu al trakteren in de klas.  Niet evident om aan hem uit te leggen dat het voor zijn verjaardag is maar dat het eigenlijk nog niet zijn verjaardag is... soit, het kind zal zich een paar keer jarig voelen.

Voor Otto-Jan gingen we helemaal gezond met fruitraketjes, voor Billie kozen we een iets meer suikerbevattende traktatie, namelijk koekjes, kakakoekjes om precies te zijn.  'Kaka' een woord dat hier meermaals per dag de revue passeert; ofwel omdat ze effectief naar het groot toilet moeten maar vooral omdat het bijzonder grappig is om te pas en te onpas 'kaka' te antwoorden op al gelijk welke vraag ik stel...  Bijvoorbeeld: 'Kinderen, kom voor jullie tanden te poetsen!' en dan roept er eentje terug 'kaka'...  en hup, na dan volgt er gegrinnik en gelach want ja, op elke vraag is kaka als antwoord echt een goeie mop apparently... Dus koekjes in de vorm van een kakaatje, dat zal zeker voor amusement zorgen!

Zeg nu zelf, ze zijn wel een beetje grappig he? 


Wil je ook graag kakakoekjes maken voor je kindjes, voor jezelf of voor aan je baas te geven?  
Wel, hier volgt het receptje...


Om mooie drolletjes te maken, rol je eerst een worstje.  Daarna drapeer je dat worstje mooi in een hoopje kaka.  




Eens ze gebakken en afgekoeld zijn kan je ze versieren met oogjes.  Tijdens mijn last minute zoektocht naar oogjes gisteren merkte ik dat dat niet echt standaard in het cupcakeversierselassortiment zit... In plaats van kant en klare oogjes nam ik chocolade'stifjtes' van Dr. Oetker.  Je tekent eerst twee dikke bolletjes met de witte chocolade op je koekje.  Als die wat gedroogd zijn kan je ze plat duwen.  Daarna kan je er een pupil op maken met de zwarte chocoladestift en die dan ook een beetje plat duwen.




Voila, een blije peuter met een hoop kakjes.








8 opmerkingen:

  1. Super! Hihi. Ja, hier wordt het woord 'kaka' of 'scheet' ook vaak als reply gebruikt. Ik ben blij dat het dus niet alleen bij ons is. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De mama's weten weer wat te doen deze vakantie. merci! Voor mijn zonen en hun kakahumor is dit ideaal ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zalig! Dan kan ik zeker het boek kakaworstje van stephanie Blake aanraden!! Zalig boek, lachen, gieren, brullen

    BeantwoordenVerwijderen