woensdag 9 november 2016

Retteketet: een fruitraket!

Mijn allerliefste kleine schattenbol wordt bijna vier.  Hemeltje, ik kan alleen maar ontzettend cheesy beamen dat het allemaal zo ontzettend snel gaat.  Van een piepklein bijzonder wondertje in je buik naar een gezapige baby, een ontdekkende peuter tot heerlijke kleuter, elke fase met zijn mooie en heftige kanten en met zijn talloze prachtherinneringen.  Helemaal geweldig allemaal...

Verjaren betekent feest, slingers en ballonnen, duizend zoentjes en knuffels, cadeautjes en traktaties.  Voor dat laatste deden we samen een speurtocht op Pinterest tot we iets vonden dat lekker, gezond en leuk was; de fruitraket! Oke, de fruitraket met wortelpunt...


Iets simpel om te maken en plezierig om van de smullen in de klas is ideaal om je vierjarige verjaardag te vieren me dunkt!  








Hupla, feestje in de klas donderdag, een feestdag voor cadeau de vrijdag en zaterdag de echte grote dag.  Woop woop, er wordt serieus afgeteld door de bijna jarige knaap in kwestie.  Aan die leeftijd is verjaren nog ontzettend magisch, prachtig en wonderlijk.  

Enkele preverjaardagsgesprekken met de zoon:

Hij: mama, dan ga ik eventjes buiten wachten zaterdag tot je alles versierd hebt, ook mijn stoel he?!
Ik: ik zal dat gewoon de vrijdagavond doen zodat het versierd is als je opstaat...
Hij: ik ga wel gewoon een beetje buiten wachten...

Hij: ik wil zo'n lange verjaardag als die van papa!
Ik: elke verjaardag is even lang hoor, 1 dag, of je nu klein bent of groot.  Die van mama en papa was het zelfde (we zijn nog maar net verjaard...)
Hij: maar die van papa was toch langer dan die van jou?

Hij: mamaaaaaaa, ik wil graag een paw patrol uitkijktorentaart met glazuur en alle pups er op!

Hij: Het is nog 2 keer slapen he mama?
Ik: nee nog drie keer en dan is het jouw verjaardag!
Hij: neeeeeen, nog maar 2 keer want ik heb al zo veel geslapen en het is al morgen... 
Ik: nope, sorry, het is echt nog 3 keer slapen.
Hij: *grote ontgoocheling en verontwaardiging* (beetje zoals de wereld toen duidelijk werd dat Trump de verkiezingen gewonnen had...)

Hupla, nog even aftellen tot D-day :)  


4 opmerkingen:

  1. Rond 10u op zaterdagmorgen.
    Hij: 'wanneer vertrekken we naar x omdat ik daar mag blijven slapen?'
    Ik: 'Na het middageten.'
    Hij: 'Mama, ik heb zo'n honger... Gaan we nu middageten?'

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een paw patrol uitkijktorentaart staat hier ook op de verlanglijst, maar dan voor zoonlief zijn vijfde verjaardag :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I really appreciate your professional approach.These are pieces of very useful information that will be of great use for me in future.

    หนังสยองขวัญ

    BeantwoordenVerwijderen