zondag 4 januari 2015

Pimp je agenda.

Yes, een nieuw jaar, een nieuwe start en dus een nieuwe agenda.  Elk jaar krijgen we op het werk een betrekkelijk saaie, simpele weekagenda in oftewel zwart, blauw of rood.  Superenthousiast wordt een mens daar niet.  De jaarlijks terugkerende agenda blinkt niet uit in schoonheid maar is wel praktisch.  En dat laatste is toch een van de belangrijkste eigenschappen van een agenda.  Gelukkig bestaan er duizend en één leuke prullen om je agenda te pimpen, hupla. Zo kan ik een mooie en praktische agenda hebben, twee vliegen in één klap me dunkt!


Een agendapimpplan is een ideale reden om de knutselkast nog een beetje meer uit te breiden met onder andere een paar rolletjes washi tape.  Geef toe, een mens kan er toch nooit genoeg van hebben... Ik koop tape in de Hema, Zeeman en in de Action.  De rol prachtige plakfolie komt van Lola Life Lines.  




Blaadjes, kaartjes en foldertjes die ik doorheen het jaar in mijn agenda prop kan ik voortaan voor- of achteraan in de 'mapjes' steken. De kans dat die er dan allemaal uit donderen als ik m'n agenda eens per ongeluk te dicht bij kleine peuterhandjes laat liggen wordt daardoor ook herleid tot een minimum, hoop ik.



Het woord agenda komt trouwens van het Latijn en is vrij vertaald 'dat wat te doen is'.  Voila, het eerste weetje van 2015 is ook een feit!



1 opmerking:

  1. Geweldig mooi gedaan!! i love your agenda :) i must try it too!! thanks for share your ideas :) :)

    BeantwoordenVerwijderen