zondag 18 januari 2015

Babydekentje met paspel.

Baby's, geboren of nog net niet, zijn echt een ideale reden om eventjes achter de naaimachine te kruipen.  Ik maakte al een babydekentje voor Laure en nu kreeg ik een verzoekje om een Wobiedekentje te maken voor een ongeboren spruitje.  Een ongeboren spruitje waarvan het geslacht een grote verrassing blijft, oh ontzettend spannend toch?  

Hierdoor kon ik wel niet de roze stofjes zonder bestemming uit mijn te volle stoffenkast aanspreken maar moest ik een unisexje vinden.  Dus geen astronauten, bloemen, auto's, prinsessen, monsters of vlinders... Hmmm, stofjes zijn betrekkelijk geslachtsgevoelig!  Gelukkig vind ik een dierenprintje ontzettend unisex (tijgerprint even buiten beschouwing gelaten).  Dus ik koos voor een giraffenstofje, een zwart katoentje en een geel paspeltje.


Een babydekentje maken is niet moeilijk.  Je neemt twee lapjes stof, bijvoorbeeld fleece en katoen. Je speldt de paspel eerst op het ene lapje zoals op de foto's.  Daarna stik je het vast, speld je je ander stofje er tegen, laat je een keergaatje en laat je de naaimachine zijn werk doen. Voila, neem je dekentje, keer het om en sluit je keergaatje!










Geen opmerkingen:

Een reactie posten