zondag 8 april 2018

My name is Loeka.

De laatste tijd is het ontzettend moeilijk om alles gedaan te krijgen dat ik wil gedaan krijgen.  Beetje vervelend want mij to do, of toch mijn 'what I want to do lijstje' wordt een beetje te lang.  En als er iets waar ik niet goed tegen kan, is het dat gevoel dat ik het niet allemaal meester kan, iets met te veel hooi en een vork... bwurk.  Evenwicht zoeken en behouden, niet direct een van mijn topkwaliteiten. 

Naaien stond ook op dat lijstje, een me-timemomentje om gezellig op mijn gemak nog eens iets in mekaar flansen, klinkt leuk, toch?  Wel, we hadden een babybezoekje gepland afgelopen donderdag, de ideale reden om iets te naaien dus.  Dat rustig op mijn gemak moest wel plaats maken voor rap rap tussen de soep en de patatten...  want ja, vakantie, kinderen, werken, lastminute er aan beginnen, kinderen... Je kent het wel.

Soit, ik zocht in mijn stoffenvoorraad stofjes die pasten bij het kaartje.  Ik vond een groen katoentje en een stukje bruine en witte fleece.  Het was te klein voor een dekentje dus ging ik voor een babyjasje, 'one to hug' van Mind the whale.  Zowel de bruine als de witte fleece waren niet groot genoeg om als voering te dienen dus ik combineerde ze een beetje.  Voor de oortjes gebruikte ik niet die koddige van het patroontje maar maakte ik lange konijnenoortjes, want ja, die paashaas huppelde nog niet zo lang geleden voorbij... Zo, alles aan elkaar naaien, kampsnaps er in, labeltje op strijken en hup, het jasje was net op tijd klaar. 






Kleine Loeka is voorlopig nog een beetje te mini voor haar jasje, maar ze zal er wel in groeien.  Pasgeboren babytjes, het doet toch iets met een mens he <3


Stof: eigen stoffenvoorraad
patroontje: one to hug - Mind the whale

Geen opmerkingen:

Een reactie posten