zondag 19 maart 2017

Mini-magneetjes.


Pinterest zorgt er soms voor dat ik ietwat te veel tijd spendeer op het wereldwijde web.  Heerlijk scrollen door de duizenden leuke knutselwerkjes, receptjes en naaisels geeft een instant creativiteitsgevoel, en dat vanuit je luie zetel! (het geeft je soms ook wel het gevoel dat je 1000 uren in een dag te weinig hebt...)

Wel, het was op een van de vele momenten dat ik leuke mini-magneetjes zag passeren gemaakt met mod podge, zo leuk dat ik ze zelf ook eens wou proberen.  Hupla, ik haalde de mod podge nog eens boven voor een simpel en snel klaar projectje.  


Wil je ook graag mini-magneetjes maken?

Wel,  surf naar hier en bestel een potje mod podge en ga dan als de bliksem naar de Brico (of soortgelijke klusjeswinkel) om minitegeltjes (die meestal vasthangen aan een netje) en een rol sterke magneettape.  


Maak de tegeltjes los van het netje en verwijder eventueel de draadjes van de achterkant.


Print een hoopje minifotootjes af.  Ik nam er een paar van mijn instagram account omdat deze sowieso al vierkant zijn en verkleinde ze naar vierkantjes van 2 op 2 cm.


Plak de fotootjes vast met wat mod podge. 


Bestrijk ze met een dun laagje mod podge.  Laat goed drogen en ga er nog eens over.


Drink een koffietje of een wijntje - al naar gelang het tijdstip - tot ze helemaal droog zijn. 
Knip een stukje magneettape af en plak ze op de achterkant. 


Voila, klaar, een hoopje gepersonaliseerde magneetjes kunnen vanaf nu je frigo sieren! 
Leuk toch?


Mod podge: Feeërieke
tegels + tape: Brico

5 opmerkingen:

  1. Maar wat een leuk idee!!
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mo zo tof! Ga ik zeker onthouden voor wanneer de kids een weekje uit logeren zijn bij de oma en ik iets meer me-time heb. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super origineel, en heel wat beter dan de standaard magneetjes uit de winkel!

    BeantwoordenVerwijderen