zondag 25 oktober 2015

Liebster award overload :)

Amaai, ik werd genomineerd voor een Liebster award.  Fantastisch leuk, zo'n erkenning krijgen, zeker als je hem niet een maar meerdere keer krijgt.  Zo kreeg ik hem van hotstof, L'étoile de MarcelOhana en Lieveke en Zus.   Elke blogger stelde een hoop vragen buiten Lieveke en Zus, zij gaf me een opdracht waar ik nog mee bezig ben, dus binnenkort meer...


Ik ga er van uit dat niemand de antwoorden op 30 verschillende vragen wil leren dus ik pikte de leukste vragen er uit.  Hupla, here we go.

1. Omschrijf jezelf in 5 woorden.

Creatieve, onzekere, doelgerichte en vermoeide zonenmama.



2. Wat is je mooiste jeugdherinnering?

Mijn mooiste jeugdherinnering was het vinden van een sand dollar in Florida.  Een 'sand dollar' is een bepaalde soort schelp, die zich op de zeebodem bevindt.  In de gids van Florida stond dat je die daar kon tegenkomen dus ik liep uren in de zee, voetje voor voetje tot ik iets voelde.  Ontzettend veel verschillende schelpen heb ik daar bovengehaald tot op het gegeven moment ik een sand dollar beet had.  Ik was zo ontzettend fier en blij dat ik eentje gevonden had!  Ik toonde hem trots aan mijn ouders en smeet hem dan zo ver ik kon terug in de zee want hij leefde nog en ik kon het niet over mijn hart krijgen om hem te 'vermoorden' (je kan ze koken in water zodat het laagje 'leven' van de schelp verdwijnt.  Ik was zo gelukkig dat ik echt één gevonden had.  Toen wist ik het, als je iets wilt, echt wilt, dan kan je het.

photo by Jdigeronimo66

3. Wat doe je wanneer je een avondje vrij hebt?

Een avondje vrij?  Dan denk ik aan een echte avond vrij, eentje zonder kinderen, eentje waar je gewoon kan doen en laten wat je wil, waar je op het gemak eens naar toilet kan en geen Dora the Explorer op de achtergrond hoort.  Wel, op zo'n vrije avond zou ik dolgraag nog eens gaan eten met mijn man en daarna nog eens een feestje bouwen met alle vrienden en vriendinnen maar in het bijzonder met mijn bff, woop woop. (Dit wel enkel als er een vrije ochtend gekoppeld is aan die vrije avond...)

4. Wat is je zotste maar ooh zo fijne aankoop van de laatste maanden?

Wel, mijn zotste aankoop was vorige week.  Ik 'kocht' een ondernemingsnummer.  Ik twijfelde al lang, doe ik het of doe ik het niet? Doe ik wat zotter met Miss Wobie dan gewoon puur plezierig? Word ik zelfstandig in bijberoep? Na al dat getwijfel deed ik dus vorige week zot, ging ik naar het sociaal bureau en hupsakee, Miss Wobie wordt voor echt zelfstandig in bijberoep! Wat precies vertel ik jullie later nog wel... spannend!

5. Wat is je lievelingsgerecht?

Ik begin spontaan te watertanden bij sushi, mmmmm, zelfs nu ik er aan denk beginnen mijn speekselklieren direct hun werk te doen.  Sushi, maki, nigiri, sashimi, mmmmmm jam jam jammie!

6. Welke blogpost van je eigen blog moet iedereen lezen?

Ik schreef al 98 blogberichten, 98!  De meeste over naaien en knutselen maar ook enkele heel persoonlijke.  Ik denk dat ik deze het moeilijkst vond om te schrijven en daarna op publiceren te duwen.  Eens ik het gedaan had kreeg ik veel reacties, van mama's met hetzelfde gevoel en dat deed ontzettend veel deugd.

7.  Wat is volgens jou het mooiste plekje op aarde?

Moeilijk, ik kan van ontzettend veel plekjes genieten.  Ik heb een klein deeltje van de wereld gezien, maar ik ben nog niet overal waar ik wil gaan geweest.  Ik wil nog zo veel zien, beleven en ontdekken maar vooral genieten.  Voor mij zijn de mooiste plekjes op aarde de plaatsen waar je ten volle van kan genieten door hun pracht, het gezelschap met wie je het ziet en  de rust.  Op ons vorig tripje kwamen we in een natuurpark een prachtig plekje tegen, het Elfenmeer in Nederland.


8. Waarom ben je beginnen naaien?

In het vijfde middelbaar volgde ik met een vriend en vriendin een cursus snit en naad omdat we dat tof maar ook ontzettend grappig vonden.  Nadien rolde er maar heel af en toe eens iets van onder de machine. Bij de make-over van het restaurant van de ouders van een vriendin maakte ik ontzettend veel gordijnen.  Na dat werkje verdween de naaimachine voor een lange lange tijd onder het stof.  Eens ik zwanger was begon ik er weer mee.  Ik kreeg betrekkelijk snel van manlief een beter naaimachientje, eentje die minder lawaai maakte dan de vorige.  Misschien komt dat ook doordat ik in de living naai, wie weet...

9. Op welke creatie ben je het trotst?

Het mooiste dat ik ooit in mijn leven heb gemaakt zijn mijn kindjes.

10.  Wat is jouw levensmotto?


Zo, bij deze nomineer ik deze blogs om dezelfde vragen te beantwoorden:
Jurkjesmama
Just made by Mie
Ellen naait!
Ma Marijke
Babbebora
Ik maak het zelf nu

14 opmerkingen:

  1. zeer leuke antwoorden, en jou moeilijkste bericht daar kan ik mij volledig in vinden als zijnde mama van 2 zoons. Ik kan nog een 2 jaar twijfelen en dan is er een te groot leeftijdsverschil voor mijn gevoel (heb er nu van 5 en 2 jaar)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat spannend met je bijberoep! Hier is het ook wikken en wegen of we de sprong wagen... Voorlopig nog niet aangedurft maar we zijn ons grondig aan het informeren! Wie weet worden we nog collega's!
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Yessss, wat leuk die nominatie! Dank je wel!
    Ik ga aan de slag...
    En ben heel benieuwd wat er uit je bijberoep gaat rollen, vast heel wat moois!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel voor de nominatie!Maar ik ga passen,heb pas een rondje vragen beantwoordt hier te lezen: http://ikmaakhetzelfnu.blogspot.be/search/label/Liebester%20Award.Wel leuk kom jou zo weer wat beter te leren kennen.Ben nieuwsgierig wat je gaat doen in bij beroep!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook heel erg bedankt voor de nominatie! Maar ik heb ook al eens een liebster award post gehad dit jaar: http://ellenw4.blogspot.be/2015/03/liebster-award-ii.html

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Proficiat met je bijberoep! En niet twijfelen aan jezelf Bianca. You rock! Respect en dank. X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk!
    Benieuwd naar je invulling van de opdracht, én van je nieuwe Miss Wobie avontuur...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bianca! Ik had die bewuste blogpost gemist, en echt, hier juist hetzelfde verhaal, even een traantje achter mijn brilleke wegpinken... Nog iets dat we gemeenschappelijk hebben ;-) En voor ik het vergeet: succes met je bijberoep! x Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh je nomineerde ... mij!!! En dat na een periode van stilte op mijn blog?! :-) De perfecte timing voor een paar bekentenissen... Ik maak er werk van! Veel succes met je bijberoep! Je maakt ook mij benieuwd! Maar met jou creativiteit zal het vast iets heel leuks worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Proficiat met deze Liebsterawards. Het feit dat je hem ineens meermaals krijgt, betekent dat je hem meer dan dubbel en dik verdiend hebt!

    Die schelp ziet er inderdaad heel bijzonder uit. Ik heb zoiets nog nooit gezien.

    En ik werd ook wel een beetje stil van die bijzondere blogpost van jou. Ik kreeg er een krop van in de keel. Eigenlijk heel moedig van jou dat je dit onderwerp durft te bespreken. Ik denk dat wel meer mensen dit zo ervaren, alleen kun je dat zo moeilijk zeggen want er zullen altijd mensen zijn die je teleurstelling onterecht vinden omdat je twee mooie, gezonde kinderen hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. proficiat met je award Bianca, mooie eerlijke blog ook, ik had daar zelfs geen idee van, je bent een lieve en zeer creatieve mama, x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Groot gelijk dat je meerdere keren genomineerd werd. Ik zou je ook genomineerd hebben had ik je blog begin vorig jaar al gekend. :-)

    BeantwoordenVerwijderen