zondag 4 oktober 2015

Fietsen zijn de nieuwe flamingo's!

Flamingo's, ik ben er altijd grote fan van geweest maar het is niet makkelijk om jongens te hullen in kledij met fleurige roze flamingo's op... Of toch niet in kledij die manlief oké vindt.  Gelukkig zijn fietsen nu een beetje de nieuwe flamingo's aan het worden, leuk en jongensvriendelijk me dunkt!


Ik gebruik mijn cameo veel maar verder dan flockjes en stickers uitsnijden ben ik nog niet geraakt. Ik deed eens wat gek en bestelde stencil vinyl en textielverf bij Feeërieke.  Zo kon ik zelf een stencil maken en sweaterstof pimpen met leuke fietsjes.  Zo gezegd, zo gedaan.  Na wat gepruts had ik het systeem snel onder de knie en stempelde ik op het voorpand van de trui een hoop tweewielers en op het achterpand eentje.



Van zodra alles gestempeld, gedroogd en gestreken was kon ik het patroontje uitknippen en alles aan elkaar locken.  In één, twee, drie rolde er een fietsensweater vanonder mijn machine.  Husakee, en nog een stalen-ros-mopje om af te sluiten: "Wij zijn met de fiets want we zijn antilopen". :)







Stof: zelf bestempelde sweaterstof
Stencilmateriaal: Feeërieke 


13 opmerkingen:

  1. Heel toegedaan. Zo een cameo staat ook nog op mijn ellenlange verlanglijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga toch eens bij Feeërieke moeten binnen springen, wat een schoon resultaat heb jij zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw!!! Kan dat ook met een cameo?? Moet ik dringend is uitzoeken! Weer een fantastische tip. Ik vraag me trouwens vaak ´s ochtends af of ik een hinde ben of toch eerder een paard als ik uit bed stap :) was ook leuke post!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuk!! Veelzijdig ding, zo'n cameo. Lijkt me geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gaaf, stencil vinyl, ik wist niet dat dat bestond, heel mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk! Een ideetje dat hier in huis ook wel eens gebruikt zou kunnen worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kan je dit vergelijken met zeefdrukken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is niet door een zeefje maar gewoon tamponneren... ik vermoed wel dat het resultaat semi hetzelfde is maar ik weet het niet zeker want zeefdrukken staat nog op mn to do lijstje 😀

      Verwijderen