woensdag 28 oktober 2015

Een niet zo kleurrijk jurkje.

Woop woop, tussen het pampers verversen, eten maken, huiswerk begeleiden en luisteren naar kleuteravonturen door had ik een piepklein beetje tijd gevonden voor selfish sewing.  Ik zag al een paar versies van de Lora jurk van La Maison Victor verschijnen en dacht: ewel ja, die zal ik eens maken!

Ik koos voor een simpele maar ontzettend leuke punta di Roma in Hotstof.  Ideaal voor het streepjesoverloadkleedje in zwart wit dat ik in gedachten had.  Het Lora patroontje paste ik wat aan.  Ik maakte een kraagje zoals bij een van mijn glittertruien maar dan met een mooie hoek in plaats van met een boogje.  Ik verlengde ook de mouwen want in de winter vind ik lange leuker.  Die mouwen deed ik wat met de losse pols, jammer want echt lang kan je ze niet noemen.  Ooit was er een periode waar een klein groepje mensen (ikzelf helemaal niet) fan was van 7/8 broeken, wel, nu heb je dus ook de 7/8 mouwen.  Misschien krijgen die ook wat aanhang, you never know... Ik ben alleszins wel fan dit keer.






Patroon : Lora jurk - La Maison Victor



26 opmerkingen:

  1. echt suuuuuupermooi! ik wou dat ik ook zo creatief was om zelf kraagjes erbij te verzinnen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh die is heel mooi! Misschien nog ook eens een Lora overwegen. Volgens mij is dat zo eentje dat vaak uit de kast komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! De Lora is qua model echt een allemansvriend he? Ik heb em al in veel gedaanten voorbij zien komen, en het kleedt steeds weer mooi af.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schattig m die kraag! Heel vrouwelijk, toppertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Staat hier ook bovenaan op mijn to sew lijstje! Jouw versie met de kraag is echt prachtig. Hoe zit het met de maat? Komt deze overeen met jouw confectiemaat?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O wat mooi! En een hele leuke kraag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooooh wat leuk! De Lora staat (net zoals zoveel andere) nog op mijn te maken lijstje. Ik denk dat ik maar eens voorrang geef aan deze als ik klaar ben met mijn jurk waar ik nu aan bezig ben. Lijkt mij een super makkelijke jurk die heel vaak uit de kast zal komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gaaf model en super stofje! Staat je mooi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Knap, zo zelf een andere kraag maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijke jurk, draagt vast heerlijk en dat kraagje is echt super!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een fijne jurk! Ze ziet er ook heerlijk comfy uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je staat er weeral heel schoon mee en die kraag is echt supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tof zeg! Ik ben uit noodzaak fan van 7/8e mouwen, omdat de gekochte steevast te kort zijn voor mijn lange armen ;-). Echt een tof kleed!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. zeer leuk! echt! maar dat weet je intussen al na al de bovenstaande reacties. 7/8ste mouwen zijn niet zo mijn ding, al gedacht om er een mouwboordje op te zetten? Of wat naar boven frommelen (ik zou waarschijnlijk tweede doen = luierikken oplossing)

    BeantwoordenVerwijderen