woensdag 7 oktober 2015

Een dierendeken voor de buurjongen.

Toen de buurvrouw en ik om stof gingen voor deze prinses waren haar broer en zus ook mee naar de winkel, en mijn kinderen ook.  Een hele opgave was dat, stof kiezen en ondertussen vijf kinderen in de gaten houden.  Ik was blij dat ik geen trui aan had want ik kreeg betrekkelijk warm van de stress. Zeker toen Otto-Jan zich verstopte en niemand hem nog vond, de kindjes het leuk vonden om in de garenkast alle garen naar achter te duwen en ze met z'n allen wat weg en weer renden in de winkel, hemeltje lief!  De stress werd wat hoger na wat blikken van het winkelpersoneel, misschien waren ze denkbeeldig, misschien niet maar het was alleszins niet echt het meest ontspannen uitje dat ik deed naar Verkempinck.

Soit, tussen alle stoffen, fournituren en garen vond de buurjongen een ontzettend zacht stofje en een plezierig katoentje.   Hij was instant verliefd en wou dolgraag een gezellig dekentje voor in zijn bedje en in de zetel.  Als zijn zus een prinsessenjurk kreeg, dan kreeg hij een dierendekentje!  Lang leve blije buurkindjes.




stof: Verkempinck

10 opmerkingen:

  1. Lang leve lieve buurvrouwen! Wat een mooi dekentje! En haha herkenbaar in de stoffenwinkel met kinderen is een hele uitdaging!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat dekentje gaat van pas komen met die koude winterdagen in aantocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat lief van je!
    --die van mij blijven nog steeds aan dat tafeltje zitten spelen tot ik klaar ben ;)--

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Amaai, dat is echt heel handig! Toen ik eens alleen met Otto-Jan ging zat hij ook heel de tijd voorbeeldig aan het tafeltje... maar met vijf kinderen was het misschien een beetje te overmoedig te denken dat ze met zn allen flink aan dat tafeltje gingen zitten :)

      Verwijderen
  4. Zo lief van jou dat jij die dingen maakt voor de 'buurtjes'!

    Je hebt er een heel leuk dekentje van gemaakt en ik kan me helemaal voorstellen dat de buurjongen er erg blij mee is. Op de foto ziet hij er alleszins heel tevreden uit. En dat zou ik ook zijn met zo'n lekker dekentje! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke deken! Hij lijkt me echt heerlijk warm en zacht als ik dat grijs zo zie.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat voor soort stof is het grijze?
    Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Sofie,
      Het grijze is een soort superzachte stof, zachter dan welnessfleece maar ik weet helemaal niet hoe deze noemt... Het lag bij de fleecestoffen, namaakdierenvachtstofjes en zo... Hopelijk ben je iets met deze info :)
      groetjes

      Verwijderen