woensdag 23 september 2015

Een piepklein jurkje.

Meer en meer maak ik dingetjes op vraag, dus voor andere pagaddertjes dan de Wobietjes.  Deze keer mocht ik voor een mooi minimeisje een jurkje maken om haar ouders te vergezellen naar een trouwfeest.  De mama wilde graag dat haar dochtertje een beetje zou matchen met haar eigen kleedje.  Ik kreeg een foto doorgestuurd van haar jurk: een mooi mouwloos jurkje in een leuk stofje.  De zoektocht kon beginnen.

Het is altijd iets spannender om iets te maken voor iemand anders, je wil dat er geen (of toch weinig) defaultjes in zitten, dat het perfect past en dat het uiteraard helemaal voldoet aan de eisen (of wensen) van de ouders.  Met een beetje stress schuimde ik wat webwinkels af op zoek naar het perfecte stofje.  Betrekkelijk snel vond ik iets leuks bij Hotstof.  Voor het patroontje waagde ik me, na het zien van talloze mooie versies, aan de Gracejurk van Emma en Mona.  Ik maakte ook nog een bijpassende broche voor op het truitje en bijpassende sloefkes om haar tenuetje compleet te maken.

Het ruggetje werkte ik af met ijzeren drukknopen, die zijn veel platter dan kampsnaps wat voor zo'n klein poppemietje waarschijnlijk wel aangenamer is om op te liggen.  Wie mooi wil zijn moet lijden is geen motto die van toepassing is bij baby'tjes me dunkt!





De kleine prinses kwam mee haar jurkje ophalen. (Stress... hopelijk is het de juiste maat want de trouw is nu vrijdag!)  Ze paste het kleedje en het zat perfect! De sloefjes blijven niet langer dan 1 seconde aan, maar ah ja, wat wil je met kleine mooie wrikkelbaby'tjes...

Hopelijk steelt ze vrijdag niet te veel de show op de trouw :)



Stof: Hotstof

6 opmerkingen: