donderdag 22 januari 2015

Postcrossingsorde!

Een hele poos geleden las ik een artikel in de Flow over postcrossen.  Een Portugese student vond het plezierig om postkaartjes uit alle hoeken van de wereld te ontvangen. Hij dacht dat er wel nog mensen waren die dit fantastisch leuk vonden dus startte hij het postcrossingsproject in 2005.

Ik was direct fan van het idee dat mijn brievenbus iets meer ging kunnen bevatten dan wat rekeningen, reclamekrantjes of af en toe een pakketje van een of andere webshop.  Stel je voor dat je opgetogen je brievenbus kan openen die volgestouwd zit met postkaartjes... Klinkt toch super, niet?

Wel, ik schreef me direct in en ging daarna naar de dichtstbijzijnde souvernirwinkel om een hoopje typische toeristenkaartjes van Brugge.  De eerste lading kaartjes werden naar gelang de ontvanger gepersonaliseerd en vlogen in de bus bij het plaatselijk postkantoor. Tja, dan was het wachten geblazen...  De kaartjes moeten eerst toekomen, de ontvanger moet de code registreren, dan pas krijgt een willekeurige postcrosser jouw adres en vertrekt er een kaartje jouw richting uit.  Dus het grote enthousiasme was eventjes getemperd tot ik op een dag een kaartje in de bus vond die 7612 km had afgelegd in 7 dagen, eentje van Canada.  Et voila, ik was vertrokken.

Na een tijdje heb je natuurlijk te veel kaartjes (62 om precies te zijn) en moet je ze wel ergens kwijt! Een doos vond ik te jammer want dan zouden ze al snel in de vergetelheid raken dus maakte ik een handig 'mapje' met alle kaartjes.




Mijn favoriete toiletlectuur hing ik meteen ook netjes op. En ooit, als ik ongestoord naar de kleinste kamer kan (spijtig genoeg is dat met kleine kinderen geen evidentie meer...), kan ik eventjes een klein reisje rond de wereld maken, heerlijk!


3 opmerkingen: